Odvirování PC, zrychlení počítače, vzdálená pomoc prostřednictvím služby neslape.cz

Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

V tomto fóru se řeší problematika modré smrti - BSOD

Moderátor: Moderátoři

Pravidla fóra
Jednotlivé thready budou po vyřešení uzamčeny. Stejně tak ty, které budou nečinné déle než 14 dní. Vizte Pravidlo o zamykání témat. Děkujeme za pochopení.
Zpráva
Autor
MiliNess
Přítel fóra
Přítel fóra
Příspěvky: 4144
Registrován: 15 říj 2009 18:15
Bydliště: Cheb

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#31 Příspěvek od MiliNess »

Microsoft 6to4 Adapter neřeš, je to pouze virtuální zařízení, sloužící k transportu TCP/IP paketů protokolu ver. 6, pomocí paketů ver. 4.
V protokolu událostí nic nevidím.
Ač to nemám ve zvyku, poradím ti kompletní reinstalaci Windows. Dej to někomu zkušenému, pokud se ty stavy budou objevovat i nadále, bude to v hardwaru.
Může to být třeba závada chipsetu, grafického procesoru a pod.
Nemám se čeho chytit, všechno vypadá normálně :(
Pokud jste s naší pomocí spokojeni, můžete nás podpořit. Informace zde

tominus
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 41
Registrován: 12 úno 2010 22:06

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#32 Příspěvek od tominus »

Dnes jsem spustil verifier podle Vašich pokynů a po restartu systém normálně naběhl (jen o něco pomaleji) a to bylo vše. Poté jsem celý den měl počítač zapnutý (zkoušel jsem stahovat a aktualizovat ovladače) a PC mi asi třikrát spadlo do bezvědomí ... Nyní před chvílí mi při čištění volného místa a procházení Internetu vyskočil Blue screen a restartoval se mi PC. Windows hlásí mimo jiné i tento problém:

"Solve a problem with ATI Graphics Driver
ATI Graphics Driver has stopped working properly.
A driver update, if available, might prevent this problem from recurring.
There are several ways of locating and installing driver updates, but it is best to let Windows do this for you. Try the first step below, which describes the process. If it doesn't produce a driver update that solves the problem, then try the remaining steps in the order given."

Také hlásí problém s Blue screen:

"Stop (blue screen) error caused by a device or driver
You received this message because a hardware device, its driver, or related software has caused a stop error, also called a blue screen error. This type of error means the computer has shut down abruptly to protect itself from potential data corruption or loss. In this case, we were unable to detect the specific device or driver that caused the problem.
Before you begin: Update to Windows Vista Service Pack (SP1) today
Before you try the troubleshooting steps in this article, you should update your computer to Windows Vista Service Pack (SP1), which includes many important updates that help improve the reliability, performance, and security of Windows Vista. In addition, it might solve the problem that caused the blue screen error on your computer.
How to install Windows Vista Service Pack 1 (SP1)
Tap or click to go online to the Windows Update website
In the left pane, click Check for updates. If any updates are found, click View available updates.
Select , and then click Install. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
Note
We recommend that you install all Important and Recommended updates. These updates improve your computer's security and stability.
What if isn't listed as an available update?
If you run Windows Update and one or more Windows Vista updates are available, but is not listed, you should install the available updates first, and then run Windows Update again. To install all pending updates, follow these steps:
Make sure that all updates marked Important or Recommended are checked.
Click Install Updates to begin the installation. You might be asked to restart your computer when the installation is complete.
Run Windows Update and look for .
The following troubleshooting steps might prevent the stop error from recurring. Try them in the order given. If one step does not solve the problem, then move on to the next one.
Steps to solve this problem
Download and install the latest updates and device drivers for your computer
Use Windows Update to check for and install updates:
Tap or click to go online to the Windows Update website
In the left pane, tap or click the Check for updates link, and then tap or click View available updates.
What if I don't see any available updates?
If you see You receive updates: Managed by your system administrator, you can try tapping or clicking the link to Check online for updates from Microsoft Update or Check online for updates from Windows Update, but you might need to contact your system administrator to obtain the desired updates.
If you don't see the message above and no updates are available in Windows Update after you tap or click the Check for Updates link in the left pane, then the available updates have already been installed.
Select all Important and Recommended updates.
Select the Optional updates you want, and then tap or click Install. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
If you recently added a new hardware device to your computer, go online to the manufacturer's website to see if a driver update is available.
How do I find my computer manufacturer?
Tap or click the Start button , type msinfo32 in the Search box, and then press ENTER. Your computer manufacturer is listed as the System Manufacturer in the right pane of the System Information window.
Tap or click to go online to see contact info for most computer manufacturers
If you recently added a new program to your computer, go online to the manufacturer's website to see if an update is available.
Scan your computer for viruses
Many blue screen errors can be caused by computer viruses or other types of malicious software.
If you have an antivirus program installed on your computer, make sure it is up to date with the latest antivirus definitions and perform a complete scan of your system. Check your antivirus product's website for information on getting the latest updates.
If you do not have antivirus software installed on your computer, we recommend using a web-based scanner to check your computer for malware. Many of the top antivirus software providers offer this service free of charge on their websites.
To see a list of Microsoft and third-party providers of antispyware, anti-malware, and antivirus software, go online to the following website:
Security software: Downloads and trials
To see a list of antivirus software vendors, go online to the following Knowledge Base article:
List of antivirus software vendors
Tip
Consider scanning your computer using more than one web-based antivirus scanner, even if you have an antivirus program installed on your computer. This will help make sure that you are using the most up-to-date antivirus definitions and allows you to benefit from the different strengths of each antivirus software manufacturer. If you do run multiple antivirus products, make sure you run only one product at a time. Running multiple antivirus products simultaneously can produce incorrect results.
Check your hard disk for errors
You can help solve some computer problems and improve the performance of your computer by making sure that your hard drive has no errors.
Tap or click the Start button , and then tap or click Computer.
Press and hold or right-click the hard drive that you want to check, and then tap or click Properties.
Tap or click the Tools tab, and then, under Error-checking, tap or click Check Now. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
To automatically repair problems with files and folders that the scan detects, select Automatically fix file system errors. Otherwise, the disk check will report problems but not fix them.
To perform a thorough disk check, select Scan for and attempt recovery of bad sectors. This scan attempts to find and repair physical errors on the hard drive itself, and it can take much longer to complete.
To check for both file errors and physical errors, select both Automatically fix file system errors and Scan for and attempt recovery of bad sectors.
Tap or click Start.
Depending upon the size of your hard drive, this might take several minutes or longer. For best results, don't use your computer for any other tasks while it's checking for errors.
Note
If you select Automatically fix file system errors for a disk that is in use (for example, the partition that contains Windows), you'll be prompted to reschedule the disk check for the next time you restart your computer.
Steps to work around this problem
Warning
These steps are designed to address a particular problem but might do so by temporarily disabling or removing some functionality on your computer.
Remove any new hardware or software to isolate the cause of the blue screen
If you received the blue screen error after adding a new hardware device or program, and downloading updates didn't solve the problem, try removing the device or program and restarting Windows. If removing the new device or program allows Windows to start without the error, contact the device or program's manufacturer to get product updates or to learn about any known issues with the device or program.
Restore your computer to an earlier state
If the blue screen error occurred after installing a system or program update, consider using the System Restore feature to remove the changes. System Restore uses "restore points" that have been saved on your computer to return your system to a point in time before the problem began. This won't fix the problem, but it can make your computer work again.
Do one of the following:
If Windows doesn't start:
Restart the computer and, when the screen becomes blank during startup, repeatedly press F8 until the Windows Advanced Options Menu displays.
Use your arrow keys to select Safe Mode with Command Prompt, and then press ENTER.
For more information about safe mode start up options, go online to read an article in the Microsoft Knowledge Base:
Click to read KB315222
If you are prompted to select a version of Windows, select the correct version, and then press ENTER.
Log on to the computer using the Administrator account or an account that has administrator credentials.
Type the following command at a command prompt, and then press ENTER:
[systemroot]\system32\restore\rstrui.exe
(Where [systemroot] is the drive and directory where your Windows system files are located -- for example, "C:\Windows")
Follow the instructions that appear on the screen to restore the computer to an earlier state.
Or, if Windows starts:
Log on to Windows using an administrator account.
Click the Start button , and then, in the Search field, type system restore and press ENTER. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
In the System Restore wizard, click Next.
On the Choose a restore point page, click the most recent system restore point, and then click Next.
On the Confirm disks to restore page, note that your system disk is selected and click Next.
On the Confirm your restore point page, click Finish. System Restore restores the previous Windows configuration, and then restarts the computer
Log on to the computer as an administrator.
When the System Restore Restoration Complete page appears, click OK.

Advanced troubleshooting
The following steps can help determine what is causing a blue screen error and provide additional options for solving the problem. Try the above troubleshooting steps first before trying these advanced troubleshooting steps.
This section is intended for advanced computer users, such as software developers and network administrators. If you are not comfortable with advanced troubleshooting procedures, we recommend that you perform these steps with someone who is.
Step 1: Start Windows in safe mode
Restart the computer and, when the screen becomes blank during startup, repeatedly press F8 until the Windows Advanced Options Menu displays.
Use your arrow keys to select Safe Mode, and then press ENTER.
For more information about safe mode start up options, go online to read the following article:
Start your computer in safe mode
If you are prompted to select a version of Windows, select the correct version, and then press ENTER.
Step 2: Collect more information about your computer
To continue troubleshooting this problem, you will need to collect more information about your computer, and then use it to find more information online.
Use Event Viewer to find specific information about this problem
Event Viewer is an advanced tool that displays detailed information about significant events on your computer. It can be helpful when troubleshooting problems and errors with Windows and other programs.
Click the Start button , and then, in the Search box, type Event Viewer.
In the list of search results, double-click Event Viewer. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
In the left pane, double-click Windows Logs, and then click Application
In the Actions pane on the right side of the window, click Find.
In the Find dialog box, type bluescreen, and then click Find Next. When a blue screen event is located, close the Find dialog box.
In the Actions pane, click Event Properties.
Click the General tab, and then locate and write down the Fault bucket. An example fault bucket is 0xD1_W_portcls!CPortWavePci::Notify+12.
Use the Windows Vista Communities to troubleshoot this problem
Go online to the
Windows Vista Discussions in Hardware and Devices Community. In the Search For box, type the fault bucket name, and then click Go. This will give you a list of the posts that include this fault bucket. From the results, you might be able to determine if anyone else is also experiencing this problem. If you don't get any results, try searching for the driver name or the device name. If you get too many results, you can add other keywords to your search, such as your system information.
If you don't find a solution to your problem in the search results, you can post your own question by tapping or clicking New. To post questions, you need a Windows Live ID. We recommend that you provide as much system information about your computer as possible with your question.
Go online to get a Windows Live ID
What is a Windows Live ID?
If you have an MSN Hotmail, MSN Messenger, or Microsoft Passport account, you already have a Windows Live account. You can go online to sign in with your current account information and start using Windows Live:
Sign in nowIf you don't have a Windows Live ID, you can go online to Get a Windows Live ID to sign up.
Get a Windows Live IDIf you don't find a solution to your problem in the Windows Vista Communities, you can go online to search the Internet for the fault bucket name or the driver name. If you find troubleshooting steps for your problem, we do not recommend following them unless they are for your specific brand and model of computer.
Step 3: Roll back or disable the problem driver
Click to open Device Manager. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
Based on the driver and device information you obtained in Step 2 above, double-click the device that you have determined might be causing the problem.
If you think the problem was caused by a recent update of the driver, click the Driver tab, and then click the Roll Back Driver button. If the problem did not coincide with a recent updating of the driver, then click the Disable button instead.
Step 4: Determine whether a third-party program is causing the problem
Click the Start button , type "msconfig" in the Search field, and then press ENTER. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
Click the General tab, click Selective Startup, clear the Load startup items check box, and then select the Load System Services check box.
Click OK, and then restart the computer.
If Windows starts, go to Step 5. If Windows does not start, go to Step 7.
Step 5: Identify the conflicting program
Because of the number of programs that might be listed, we recommend that you use the following process of elimination:
Click the Start button , type "msconfig" in the Search field, and then press ENTER. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
Click the Startup tab.
Select approximately half of the listed items, and then click OK.
Restart the computer.
If Windows does not start, restart Windows in safe mode.
Repeat this process until you have identified the program that is causing the problem.
Once you determine that a specific program is causing the problem, we recommend that you remove it if you are not using it.
How do I uninstall a program?
Tap or click to open Programs and Features.
Select the program you want to uninstall, and then tap or click Uninstall. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation
Note
If the program that you want to uninstall isn't listed, it might not have been created for your version of Windows. To uninstall the program, check the info that came with the program or contact the manufacturer.
If you do not want to remove the program, contact the software manufacturer for a solution to the problem.
Step 6: Disable all third-party services
Disable all third-party services to find out whether the problem is being caused by one of them.
Warning
The following procedure describes how to turn off third-party services. Be careful not to disable Microsoft services, because doing so will turn off System Restore and cause you to lose all system restore points.
Click the Start button , type "msconfig" in the Search field, and then press ENTER. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
Click the Services tab, and then click the Hide all Microsoft services check box to filter the list to third-party services only.
Click Disable all to disable the listed third-party services.
Restart the computer and check to see if the problem has gone away. If it has, you know that one of the disabled third-party services is causing the problem. Go to step 7 to identify which service is causing the problem.
Step 7: Locate and disable the third-party service causing the problem
Warning
The following procedure describes how to turn off third-party services. Be careful not to disable Microsoft services, because doing so will turn off System Restore and cause you to lose all system restore points.
Because of the number of services that might be listed, we recommend that you use the following process of elimination:
Click the Start button , type "msconfig" in the Search field, and then press ENTER. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
Click the Services tab, and then click the Hide all Microsoft services check box to filter the list to third-party services only.
Disable approximately half the services on the list, and then click OK.
Restart the computer in normal mode.
If Windows starts, then the problem service is among those you disabled. Repeat the process of enabling services in msconfig and restarting Windows until you determine which one causes Windows to not start in normal mode (this is the service that is causing the problem).
If Windows does not start, then the problem service is among those you left enabled. Repeat the process of disabling services and restarting Windows until you determine which one causes Windows to start in normal mode (this is the service that is causing the problem).
If you have determined which service is causing the problem, we recommend that you disable it and contact the service's manufacturer for information on how to solve the problem. Also, make sure you re-enable any of the other services you disabled for diagnostic purposes."

Přidal bych i novy soubor .dmp, který mám, ale když ho chci vložit nebo zazipovat, tak mi to napíše že buď nemám oprávnění a nebo že soubor neexistuje ...tak aspoň protokol událostí ZDE Zkusím ještě znovu verifier.

No, přeinstalování windows mi právě udělal známý, (jak jsem psal hned v prvním postu), poté co nechtěl nabíhat PC. tato chyba zmizela a vystřídalo to padání a modré obrazovky. Nevím co je lepší no ... Docela to obtěžuje, jinak bych to neřešil. myslíte že to fakt pomůže znovu přeinstalovat? Zkusit to mohu. Pokud by to nepomohlo, co poté? Jak lze prověřit to co píšete? Půjde to ještě tady nebo to bude nutné dát například do Alfy nebo jiného servisu? Záruku již nemám.

A omlouvám se za ten dlouhý výpis.

MiliNess
Přítel fóra
Přítel fóra
Příspěvky: 4144
Registrován: 15 říj 2009 18:15
Bydliště: Cheb

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#33 Příspěvek od MiliNess »

Ten minidump nejprve překopíruj třeba do Dokumentů a pak teprve upni. ZIPovat ho nemusíš.
Pravděpodobně to bude závada grafického adaptéru. Ten je integrovaný na desce.
Mohl bys zkusit externí grafický adaptér. Nemá někdo ze známých nějaký starší kousek na zapůjčení?
Pokud jste s naší pomocí spokojeni, můžete nás podpořit. Informace zde

tominus
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 41
Registrován: 12 úno 2010 22:06

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#34 Příspěvek od tominus »

Takže soubor jsem přiložil ajelikož jsem začal uploadovat i půl giga velký MEMORY.dmp, tak přiložím i odkaz na uložto. A na jaké verze grafického adaptéru se mám ptát prosím? Nebo se mohu zkusit poptat v obchodech přímo např. Alfa nebo počítačových jiných, třeba by jsem sehnal nějakou starší grafickou kartu, jenže, šlo by to někam v mém PC zapojit? A nemohou to způsobovat třeba kondenzátory (někde jsem něco takového slyšel)?
Tady je ten odkaz: MEMORY.dmp a heslo je "fujitsu".
Přílohy
Mini111812-01.zip
(18.75 KiB) Staženo 121 x

tominus
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 41
Registrován: 12 úno 2010 22:06

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#35 Příspěvek od tominus »

používám tyto ventilátory, jestli montáž zvládneš, to netuším. Připojuje se do konektoru na základní desce, označeném jako chassis fan.
A tento ventilátor funguje i na můj typ PC?

MiliNess
Přítel fóra
Přítel fóra
Příspěvky: 4144
Registrován: 15 říj 2009 18:15
Bydliště: Cheb

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#36 Příspěvek od MiliNess »

tominus píše:
používám tyto ventilátory, jestli montáž zvládneš, to netuším. Připojuje se do konektoru na základní desce, označeném jako chassis fan.
A tento ventilátor funguje i na můj typ PC?
Ano, konektory jsou standardizovány. Musíš se pouze podívat, zda se tam ten 12cm ventilátor vejde. Některé mají otvory pro menší velikosti ventilátorů.
Pokud jste s naší pomocí spokojeni, můžete nás podpořit. Informace zde

MiliNess
Přítel fóra
Přítel fóra
Příspěvky: 4144
Registrován: 15 říj 2009 18:15
Bydliště: Cheb

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#37 Příspěvek od MiliNess »

Verifier zaznamenal poškození paměťového fondu na stránce, kde uvolňoval paměť ovladač aswMonFlt.sys (filtr Avastu)
Nemusí to ale vůbec znamenat, že tu chybu udělal ten ovladač. Ta paměťová stránka ve speciálním fondu je vyplněna vzorem a když je zjištěno, že je ten vzor poškozen,
vznikne tato chyba. Vzor ale může být poškozen naprosto jiným ovladačem nebo chybou paměti. Jelikož by Verifier zápis mimo pravděpodobně odhalil, spíš bych to viděl na chybu v paměťovém subsystému. Může to být vada paměťového modulu nebo i základní desky (klidně nějaký ten vadný elektrolytický kondenzátor)
Zkus pokusně odinstalovat Avast a dočasně ho nahradit třeba AV MS Essentials nebo jinou, třeba zkušební verzí, zda ty problémy neustanou.
Pokud jste s naší pomocí spokojeni, můžete nás podpořit. Informace zde

tominus
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 41
Registrován: 12 úno 2010 22:06

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#38 Příspěvek od tominus »

Dnes na noc spustím Verifier Hloubkový test, ať je jistota. Ještě mne napadlo, že bych mohl prověřit PC pomocí Hijackthis, slyšel jsem o něm a stačí pouze vložit log že? Napadlo mne to proto, jelikož jsem dnes a včera po delší době spustil kompletní test Avastu a našlo mi to viry a podezřelé soubory (odstraněny a přeneseny do virové truhly). Dále mi avast našel mnoho chyb s popiskem že soubor je dekompresní bomba a nebo že archiv je chráněn hesle. Třeba je to úplně mimo mísu, ale přikládám raději screeny výpisu pro kontrolu pokud by jste byl ochotný.

Mimochodem, pořád mi vrtá hlavou proč PC padá jen při procházení Internetem.
Přílohy
Nová komprimovaná složka (metoda ZIP).zip
(757.67 KiB) Staženo 132 x

MiliNess
Přítel fóra
Přítel fóra
Příspěvky: 4144
Registrován: 15 říj 2009 18:15
Bydliště: Cheb

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#39 Příspěvek od MiliNess »

Pošlu sem kolegyni, ona na mrkne na ty logy.
Verifier můžeš spustit, třeba se potvrdí ten filtr Avastu. Chce to ale s počítačem pracovat. U tebe brouzdat netem, když se BSOD objevují právě při této činnosti.
1) Odstřel Internet Download Manager
2) Máš nějakou novou verzi SpeedFanu?
Pokud jste s naší pomocí spokojeni, můžete nás podpořit. Informace zde

tominus
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 41
Registrován: 12 úno 2010 22:06

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#40 Příspěvek od tominus »

1) Jestli Vás správně chápu, pokud dojde opět ke spadnutí PC, mám poté brouzdat Internetem? Internetem se na tomto PC surfuje v podstatě každý den.
2) Verifier proběhl na plný test 2x přes noc až do odpoledne a v samotnem průběhu testu bylo 0 nalezených problémů - nicméně když jsem dal ESC a tím zastavil testování a pak jsem pomocí ctrl+alt+delete restartoval počítač (nyný již bez bootovacího CD), vyskočila mi po najetí systému tato widowsovská hláška:

"Soubory umožňující popis problému:
C:\Windows\MEMORY.DMP

Přečtěte si prohlášení o zásadách ochrany osobních údajů:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid= ... cid=0x0405"

Takže Vám přikládám opět odkaz na Uložto ZDE, kde jsem Vám nahrál MEMORY.dmp a dva výpisy, které byly ve složce Minidump.

3) Internet Download Manager jsem odinstaloval.
4) Speed Fan je verze 4.45 a tento program do PC nainstaloval známý, který také PC trochu prověřoval. Mám ho odinstalovat?
5) Ano, o kondenzátorech už říkali jiní, že by se měly zkontrolovat. Mám vplánu podívat se dovnitř PC, zda jsou kondenzátory v pořádku nebo to dát na starost někomu zkušenějšímu. Taky se pokusím sehnat na půjčení nebo koupím nějakou starší grafiku a uvidíme co to bude dělat s jinou grafikou. Jen mám dotaz - v mém PC je integrovaná 64Mb grafická karta. Le do PC vložit externí jinou grafickou kartu? Integrovaná se nedá vyjmout nebo ano? Díky

MiliNess
Přítel fóra
Přítel fóra
Příspěvky: 4144
Registrován: 15 říj 2009 18:15
Bydliště: Cheb

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#41 Příspěvek od MiliNess »

SpeedFan zatím nech. Já už se chytám každé kraviny a tento program používá hodně starý ovladač giveio.sys.
Externí grafický adaptér můžeš do počítače mormálně přidat. Interní prostě pak nebudeš používat.
Verifier netestuje ovladače naráz. Když je spuštěný, průběžně ověřuje některé operace, které ovladače provádějí a hledá v nich chybu.
Proto to chce s počítačem normálně pracovat, když je Verifier spuštěný.
Na ten výpis paměti se podívám.
-------
1) Stáhni tdsskiller a spusť scan.

-------
To mi ještě chybělo. Teď zase ovladač crcdisk.sys zjistil rozíl v kontrolním součtu dat, přečtených z jednoho sektoru disku.
2) V HD Tune spusť error scan a pak mi napiš, jestli nebyly nalezeny vadné bloky.
3) Aktualizuj sptd.sys

Víš, že z toho tvého počítače začínám mít po těle pupínky? Jestli to brzy nevyřešíme, tak budu vypadat jako po koupeli v Yperitu.
Pokud jste s naší pomocí spokojeni, můžete nás podpořit. Informace zde

tominus
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 41
Registrován: 12 úno 2010 22:06

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#42 Příspěvek od tominus »

Omlouvám se, ale spletl jsem se - v minulém příspěvku, když jsem psal že proběhl verifier 2x přes noc, tak jsem myslel GoldMemory throught mód :D pardon, ale popletlo se mi to - už jsem z toho taky dost na prášky, věřím že Vy také :)
Ten Verifier běží i při zapnutém PC? Předtím jsem ho spustil - nastavil jsem podle vašich rad a pak se to restartovalo a systém najel a to bylo vše. Myslel jsem že tím to už vše proběhlo. Jak to tedy funguje? Po restartu PC běží verifier? Jak to poznám, zda běží? Dnes už mi to nevyjde, ale zítra se mrknu na tdsskiller, zaktualizuji to co jste mi sem hodil (co to je vlastně?) a pak ještě spustím ten Verifier (ale stále nechápu jak ho mám spustit a přitom s PC pracovat. A prosím, kde najdu ten HD Tune? . Díky

Dotatek: Přibližně od 18. listopadu, co jsem poprvé spustil Verifier, mi pomalu najíždí systém a ještě několik minut poté je PC "zpomalený" Nevíte čím by to mohlo být?

tominus
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 41
Registrován: 12 úno 2010 22:06

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#43 Příspěvek od tominus »

Moment, četl jsem si něco na Internetu a možná jsem Vás už pochopil - Verifier jsem před 6 dny spustil a od té doby běží stále? Pokaždé když spustím PC, tak je "zpomalené" proto, protože běží Verifier, tak jako tomu bylo poprvé po nastavení Verifieru a restartu PC?

Výsledky:

1) TDSS Killer: Spustil jsem nyní scan a z 390 nalezených objektů se vyskytl 1 problém.
Píše to:
"Locked file
Service: spdt
Suspicious objekt, medium risk
Service type: Kernel driver (0x1)
Service start: Boot (0x0)
File: C:\Windows\System32\Drivers\spdt.sys
MD5: D15DA1BA189770D93EEA2D7E18F95AF9"

Dal jsem ten soubor do karantény.

MiliNess
Přítel fóra
Přítel fóra
Příspěvky: 4144
Registrován: 15 říj 2009 18:15
Bydliště: Cheb

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#44 Příspěvek od MiliNess »

1) sptd.sys je falešná detekce, ale nevadí
2) Verifier je součást systému a když ho nastavíš k ověřování ovladačů, aktivuje se při startu počítače (v nouzovém režimu je vypnutý). Je tedy aktivní po celou dobu běhu Windows a je to takový hlídač ovladačů. Hlídá, jestli nedělají nějaké kraviny, které by mohly systému uškodit.
3) HD Tune stáhneš třeba zde. Nainstaluj ho a spusť Error Scan. Pokud se při skenu vyskytne nějaký červený čtvereček, je to špatné.
4) Tykáme si.
5) Sháněj kyselinu dusičnou, sírovou a toluen. Jestli to nebude diskem, tak to PC vyhodíme do vzduchu.
Pokud jste s naší pomocí spokojeni, můžete nás podpořit. Informace zde

tominus
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 41
Registrován: 12 úno 2010 22:06

Re: Prosím o pomoc, PC padá do "bezvědomí"

#45 Příspěvek od tominus »

Takže, Error scan proběhl s výsledkem bezchybně, všechny čtverečky zelené ...
SPDT jsem stahl, otevřeln napsalo mi to že je v PC starší verze 1.54 myslím už nainstalovaná, tak jsem dal "update" a restart PC. Nyní už mám tu novou.

Uvažuji o kontrole kondenzátorů - jenže to se prý musí odmontovat nebo rozmontovat zdroj a v tom může být napětí. Je bezpečné se do toho pouštět? Mohly by být nafouklé nebo vyteklé kondenzátory ne? A jejich výměna nebo celého zdroje by možná pomohla. Jen když jsem se díval na netu na návody jak na to, tak nevím jestli bych to zvládl no. Jedině známému nějakému to dát ... Co myslíš? :)

Zamčeno