Odvirování PC, zrychlení počítače, vzdálená pomoc prostřednictvím služby neslape.cz

Prosím o kontrolu(trojan,rootkit,malware)

Máte problém s virem? Vložte sem log z FRST nebo RSIT.

Moderátor: Moderátoři

Pravidla fóra
Pokud chcete pomoc, vložte log z FRST [návod zde] nebo RSIT [návod zde]

Jednotlivé thready budou po vyřešení uzamčeny. Stejně tak ty, které budou nečinné déle než 14 dní. Vizte Pravidlo o zamykání témat. Děkujeme za pochopení.

!NOVINKA!
Nově lze využívat služby vzdálené pomoci, kdy se k vašemu počítači připojí odborník a bližší informace o problému si od vás získá telefonicky! Více na www.neslape.cz
Zpráva
Autor
bigbit
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 26
Registrován: 27 zář 2006 09:09

Re: Prosím o kontrolu(trojan,rootkit,malware)

#16 Příspěvek od bigbit »

Problémy nastaly až po nákaze,do té doby v pohodě.
Žádné věci jsem nedoinstalovával.
Výpadek se stal i na IE, po odpojení a znovuzapojení sítového kabelu na modemu zase funguje.
K výpadku dochází náhodně.Někdy musím po startu PC resetovat modem aby naskočil internet.
V Avastu mám povolené testování při startu.
Comodo zkusím vypnout.

Možná to s tím souvisí:k modemu mám router na wifi a když připojuji notebook k internetu tak také sám nenaskočí.Musím vždy při připojování klikat na repair připojení, opravu připojení,potom teprve naběhne :?:

PetrTl
Vzorný návštěvník
Vzorný návštěvník
Příspěvky: 188
Registrován: 27 úno 2008 11:47

Re: Prosím o kontrolu(trojan,rootkit,malware)

#17 Příspěvek od PetrTl »

Aby nedošlo k omylu na naší straně ohledně těch strojů. Já to chápu tak, že máš:

a) PC připojené kabelem k ADSL modemu DLink
b) k modemu DLink připojený kabelem další router s Wifi. A k tomu se připojuje jiný stroj - notebook.

Napiš prosím, jestli je to tak. Anebo pokud jinak, tak to přesně opiš. Zkusíme se pak podle toho zařídit. Zatím mi to naznačuje, že problém by v hardware být neměl, ale kdoví.
Víš, jakou má IP adresu ten Dlink na straně LAN? Když nastane výpadek spojení, zkus udělat ping na tuto jeho IP adresu, jestli odpoví, nebo ne.

Jestli sem nakoukne rádce cernohous13, ať zkusí předem zauvažovat nad nějakými opravami v OS, to moje parketa úplně není.
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno.

Uživatelský avatar
cernohous13
VIP in memoriam
VIP in memoriam
Příspěvky: 8721
Registrován: 09 pro 2006 06:19
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o kontrolu(trojan,rootkit,malware)

#18 Příspěvek od cernohous13 »

nakukuji - podle logů soudím, že tam škůdci nejsou - mate mě ta manipulace s kabelem nebo reset modemu - proto se domnívám, že může být problém s nastavením :?:
Doporučení:
V průběhu léčení prováděj nové instalace a odinstalace jen na můj pokyn.
Důkladně prostuduj a proveď celou operaci podle mé odpovědi.
V případě nejasností se zeptej - vysvětlím Obrázek

-------------------------------------------------------------------------------------------------
> Podpora fóra <

PetrTl
Vzorný návštěvník
Vzorný návštěvník
Příspěvky: 188
Registrován: 27 úno 2008 11:47

Re: Prosím o kontrolu(trojan,rootkit,malware)

#19 Příspěvek od PetrTl »

Žadatel bigbit jistě promine za tento můj post, který vyzní jako polemika s cernohousem. Nejde o praní špinavého prádla ani o snahu o přehazování kompetencí mezi náma. Jde jen o debatu na veřejnosti, která může být prospěšná.

2 cernohous:

- problém s nastavením čeho?
- mě zase mate (nebo spíše zavádí?) ta časová shoda - k problémům došlo až po nákaze, před ní nebyly. Je dost málo pravděpodobné, žeby se ve stejném okamžiku nezávisle pokazily síťové prvky jakožto železo. Jestli máš na mysli nastavení toho DLinku, no četl jsem o napadání routerů bacilama, ale to měly být snad routery s "linuxem" uvnitř. Ale prohlašuji - nic není nemožné. Ovšem zase je divné, že k projevu problému dojde až po delším čase provozu.

2 all: kdybych do toho měl jít detailisticky, čímž bych ale pouze poukázal na to, v kterém zařízení je asi problém schovaný, tak bych šel na to takto. Za předpokladu, že bigbit má tato zařízení - modem DLink, problémové PC připojené kabelem na DLink, router s wifi připojený kabelem na DLink, notebook, který nemá tyto problémy a je provozovaný na onom wifi. Na mou otázku ještě bohužel neodpověděl.

- provozoval oba počítače najednou. při funkčním provozu spustil v problémovém PC v příkazovém řádku příkaz "ipconfig /all" a opsal všechny údaje. Zjistil bych si IP adresu Dlinku z LAN-strany a pingnul na ni pro zkoušku.
- při projevu závady s počítačem nijak nemanipuloval. Ověřil jestli funguje notebook. Spustil na PC znova příkaz ipconfig /all a porovnal údaje. Pingnul na jméno serveru seznam.cz a ověřil jestli funguje nebo ne. Pingnul na IP adresu seznamu, což je 77.75.76.3 a ověřil. Pingnul na IP adresy serverů DNS (uvedených ve výpisu ipconfig-u) a ověřil. Pingnul na IP adresu DLinku a ověřil.
- pak bych připojil notebook přímo na kabel z DLinku, čili nepoužíval wifi a ani onen router. Opět počkal na projev problému a udělal ověřovačky znova. Tytéž ověřovačky udělal na notebooku. Všechny číslené údaje z výpisu zapisovat.
- pak bych oběma počítačům vzájemně prohodil kabely v konektorech na LAN-portech DLinku a opět totéž.
- ještě bych možná odzkoušel, jestli na PC vypadne i třeba RTP (např. rádio v nějakém přehrávači)
- jestli by bylo možné, tak bych zkusil udělat na jiném harddisku novou naprosto čistou instalaci a ověřil si situaci.

Tak by se dalo dost pravděpodobně ukázat, jestli je problém v modemu, jestli je problém s DNS, jestli je problém s TCP, jestli je problém se síťovou kartou. Podle výsledků bych si ověřil jestli je možné udělat factory reset DLinku, zkusil podniknout něco s DNS případně s TCP. Ten reset TCP si myslím, že můžeš kolego rádče s bigbitem zkusit nezávisle i ihned. Protože mnou navrhovaný postup je na dlouhé lokte, resp. vyžadující uváděná zařízení. Zkoušku s připojením PC až za onen router s wifi bych nedělal, aspoň zatím, mohlo by to buď zmást anebo zakrýt problém.

Přitom mně napadlo - dotaz na bigbita: vypínáš toho DLinka např. přes noc, nebo když jsi mimo? Jestli ne, zkus jej vytáhnout ze zásuvky tak aspoň na půl hodiny. Je možné, že pouhý reset se chová odlišně než start z nuly.
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno.

Uživatelský avatar
cernohous13
VIP in memoriam
VIP in memoriam
Příspěvky: 8721
Registrován: 09 pro 2006 06:19
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o kontrolu(trojan,rootkit,malware)

#20 Příspěvek od cernohous13 »

PetrTl:
bigbit píše: Možná to s tím souvisí:k modemu mám router na wifi a když připojuji notebook k internetu tak také sám nenaskočí.Musím vždy při připojování klikat na repair připojení, opravu připojení,potom teprve naběhne :?:
bigbít:
můžeš hodit screen nastavení DNS a IP z obou strojů?
Doporučení:
V průběhu léčení prováděj nové instalace a odinstalace jen na můj pokyn.
Důkladně prostuduj a proveď celou operaci podle mé odpovědi.
V případě nejasností se zeptej - vysvětlím Obrázek

-------------------------------------------------------------------------------------------------
> Podpora fóra <

bigbit
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 26
Registrován: 27 zář 2006 09:09

Re: Prosím o kontrolu(trojan,rootkit,malware)

#21 Příspěvek od bigbit »

Připojení na internet odešlo ůplně,po připojení ihned spadl.Kontaktoval jsem poskytovatele iternetu a požádal o kontrolu připojení.Vše bylo v pořádku až na modem.Poslali nový a teď
vše funguje jak má.
Děkuji všem zůčastněným za pomoc :worship:

Uživatelský avatar
cernohous13
VIP in memoriam
VIP in memoriam
Příspěvky: 8721
Registrován: 09 pro 2006 06:19
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o kontrolu(trojan,rootkit,malware)

#22 Příspěvek od cernohous13 »

I za kolegu: Nemáš zač - rádo se stalo a jsme tady i příště Obrázek
Doporučení:
V průběhu léčení prováděj nové instalace a odinstalace jen na můj pokyn.
Důkladně prostuduj a proveď celou operaci podle mé odpovědi.
V případě nejasností se zeptej - vysvětlím Obrázek

-------------------------------------------------------------------------------------------------
> Podpora fóra <

Odpovědět