Odvirování PC, zrychlení počítače, vzdálená pomoc prostřednictvím služby neslape.cz

Ochrana proti ransomware

Moderátoři: james008, JaRon, Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
jelinek.green
Návštěvník
Návštěvník
Příspěvky: 6
Registrován: 26 říj 2015 09:36

Ochrana proti ransomware

#1 Příspěvek od jelinek.green »

Zdravím,

na stránkách esetu se dá dočíst, že nová verze smart security chrání proti ransomware. Ale už se mi nepodařilo najít žádné další informace.

Zajímalo by mě, jakých způsobem antivirus proti hrozbám tohoto typu chrání počítač?


A ještě připojím obecnější dotaz. V oboru kybernetické bezpečnosti jsem amatér. Už dlouhé roky používám jako ochranu právě Smart Security a společně s obezřetností na internetu jsem to považoval za dostatečná bezpečnostní opatření a více jsem svojí bezpečnost neřešil. Ale z ransomwaru mám pravidelně noční můry a tak bych se chtěl o kybernetické bezpečnosti dozvědět něco více.

A to nejlépe hned o ransomwaru - resp o ochraně proti němu. Co vše můžu udělat pro svoji bezpečnost? Co si myslíte například o softwaru RansomFree? Přiznám se, že zálohy dnes řeším dost neprofesionálně - jednou za čas důlužité soubory nakopíruji ručně na externí disk. Přitom vycházím z toho, že až do doby ransomwaru jsem považoval cloud za dostatečné řešení. Neuchovávám zrovna top secret data a mám důležité dokumenty na google drive či one drive. Ale pokud to správně chápu, toto vše ransomware zašifruje a proto je potřeba dělat zálohy na externí média. Můžete mi tedy poradit nějaký dobrý software na pravidelné zálohování (nejlépe open source), prosím?