Stránka 1 z 1

Zablokovaný přístup do bankovnictví

Napsal: 07 kvě 2015 11:58
od Pokec
Dobrý den,
rád bych se zeptal, zda je možné aby banka ze svého popudu zablokovala přístup do bankovnictví z důvodu že klient používá zavirovaný počítač?
Stalo se to mé "technonolií nedotčené" kamarádce, kdy po telefonátu z banky (neověřitelné) přišel email :
Dobrý den paní K,

na základě našeho telefonického rozhovoru týkajícího se zabezpečení Vašeho počítače Vám zasíláme jeho shrnutí .

Co je potřeba nyní udělat?

V případě nakaženého počítače:
o proveďte aktualizaci antivirového software;
o proveďte detailní antivirový test vašeho PC;
o proveďte kontrolu nastavení firewallu.
Pokud výše uvedené kroky nevedou k odstranění nákazy, doporučujeme kompletní reinstalaci operačního systému. Před spuštěním reinstalace operačního systému si udělejte zálohu osobních dat. Při reinstalaci budou všechna data odstraněna.

V případě nakaženého mobilní telefonu / tabletu:
o proveďte instalaci antivirového software od renomovaného dodavatele, jako např. Eset, Avast atd., který je možné stáhnout z Google Play (buď přes ikonu ve Vašem telefonu, nebo ze stránek play.google.com);
o proveďte detailní antivirový test svého zařízení;
Pokud výše uvedené kroky nevedou k odstranění nákazy v zařízení, tak doporučujeme provést na Vašem zařízení „Obnovu do továrního nastavení“. Před spuštěním obnovy je nutné provést zálohu osobních dat v zařízení. V rámci procesu obnovy budou všechna uživatelská data a aplikace odstraněna z vašeho zařízení.
§ Volba obnovení do továrního nastavení je u většiny mobilních telefonů a tabletů dostupná v systémovém nastavení vašeho zařízení.
§ Detailní postup, jak provést obnovu do továrního nastavení, naleznete v uživatelském manuálu, který je dostupný na stránkách výrobce zařízení, případně mobilního operátora.
o Pozn.: SIM karta není infikována a může být použita v jiném zařízení.

V případě, že došlo k finanční škodě:
o Sepište na Era finančním centru reklamaci.
o Podejte trestní oznámení orgánům činných v trestním řízení.
Pokud potřebujete zajistit nové přihlašovací údaje:
o Navštivte Era finanční centrum, kde Vám na počkání vystaví nové přihlašovací údaje do internetového bankovnictví.
o S novými přihlašovacími údaji je možné se přihlásit, jakmile je Vaše PC a případně mobilní telefon bezpečný.

Pro více informací navštivte naše internetové stránky https://bezpecnost.csob.cz, kde naleznete více informací o zásadách bezpečnosti na internetu.

Věříme, že vše se podaří napravit.
Vaše Era
Díky za info

Pokec

Re: Zablokovaný přístup do bankovnictví

Napsal: 07 kvě 2015 16:39
od Rudy
Zdravím!
Teoreticky to možné je. Nejlepší bude, když si vaše kamarádka mail vytiskne a osobně do banky dojde, aby si ověřila, zda byl opravdu jimi odeslán. Druhou možností totiž je, že celá věc může být podvrh. Takové věci se musí řešit rychle, pokud nechce přijít o peníze. Podvodů v tomto sektoru je tolik, že ani my nemůžeme při nejlepší vůli mít přehled o všech.