Stránka 1 z 1

Eset 6 a povolení TCP portu a UDP pro program Serviio (DLNA)

Napsal: 22 pro 2013 23:01
od vecerapl
Mám firewall ovládáný ESET 6, což je OK. Problém ale je ten, že nevím jak povolit či přidat program Serviio (DLNA). Co jsem se dočetl na diskuzích, tak stačí i povolit: TCP port 8895 a UDP 1900. Neví někdo, jak říci ESET 6, aby firewall se povolil pro mou potřebu?

Re: Eset 6 a povolení TCP portu a UDP pro program Serviio (D

Napsal: 23 pro 2013 09:00
od Pavuk29
Presunul som topic do tejto sekcie, lebo tu urcite najdes kompetentnych, ktori ti budu vediet poradit. :)

Re: Eset 6 a povolení TCP portu a UDP pro program Serviio (D

Napsal: 23 pro 2013 20:44
od Tatry03
Kym to tu preberie odbornik z ESETu, tak skusim prispiet.

Jednou z dolezitych otazok je: V akom rezime pouzivate firewall? (automatickom, interaktivnom, alebo - nepredpokladam, administratorom definovanom, pripadne uciacom sa)
Podla toho sa meni spravanie firewallu a jeho reakcie na nove prichodzie, odchodzie poziadavky na spojenie.

Odporucam pred zasahmi do nastavenia precitat navod k programu (na stiahnutie tu: http://download.eset.com/manuals/eset_e ... de_sky.pdf). Problematike nastavenia firewallu a tvorby pravidiel je venovana kapitola c.4 od strany 37.

Re: Eset 6 a povolení TCP portu a UDP pro program Serviio (D

Napsal: 25 pro 2013 13:49
od vecerapl
Firewall to pořád blokuje a nechápu proč. DLNA nefunguje, jedině když firewall vypnu, ale kvůli DLNA bych nerad měl vypnutý firewall.

Udělal jsem i menší LOG soubor firewallu:

<RECORD>
<COLUMN NAME="Čas">
<DATE>25.12.2013</DATE>
<TIME>12:37:53</TIME>
</COLUMN>
<COLUMN NAME="Událost">Žádná aplikace nenaslouchá na daném portu</COLUMN>
<COLUMN NAME="Zdroj">31.13.64.52:443</COLUMN>
<COLUMN NAME="Cíl">192.168.0.101:54796</COLUMN>
<COLUMN NAME="Protokol">TCP</COLUMN>
<COLUMN NAME="Název pravidla/červa"></COLUMN>
<COLUMN NAME="Aplikace"></COLUMN>
<COLUMN NAME="Uživatel"></COLUMN>
</RECORD>
<RECORD>
<COLUMN NAME="Čas">
<DATE>25.12.2013</DATE>
<TIME>12:37:53</TIME>
</COLUMN>
<COLUMN NAME="Událost">Žádná aplikace nenaslouchá na daném portu</COLUMN>
<COLUMN NAME="Zdroj">31.13.64.52:443</COLUMN>
<COLUMN NAME="Cíl">192.168.0.101:54796</COLUMN>
<COLUMN NAME="Protokol">TCP</COLUMN>
<COLUMN NAME="Název pravidla/červa"></COLUMN>
<COLUMN NAME="Aplikace"></COLUMN>
<COLUMN NAME="Uživatel"></COLUMN>
</RECORD>
<RECORD>
<COLUMN NAME="Čas">
<DATE>25.12.2013</DATE>
<TIME>12:37:45</TIME>
</COLUMN>
<COLUMN NAME="Událost">Žádná aplikace nenaslouchá na daném portu</COLUMN>
<COLUMN NAME="Zdroj">192.168.0.101:53052</COLUMN>
<COLUMN NAME="Cíl">192.168.0.101:8612</COLUMN>
<COLUMN NAME="Protokol">UDP</COLUMN>
<COLUMN NAME="Název pravidla/červa"></COLUMN>
<COLUMN NAME="Aplikace"></COLUMN>
<COLUMN NAME="Uživatel"></COLUMN>
</RECORD>
<RECORD>
<COLUMN NAME="Čas">
<DATE>25.12.2013</DATE>
<TIME>12:37:43</TIME>
</COLUMN>
<COLUMN NAME="Událost">Žádná aplikace nenaslouchá na daném portu</COLUMN>
<COLUMN NAME="Zdroj">23.62.237.46:443</COLUMN>
<COLUMN NAME="Cíl">192.168.0.101:54950</COLUMN>
<COLUMN NAME="Protokol">TCP</COLUMN>
<COLUMN NAME="Název pravidla/červa"></COLUMN>
<COLUMN NAME="Aplikace"></COLUMN>
<COLUMN NAME="Uživatel"></COLUMN>
</RECORD>
<RECORD>
<COLUMN NAME="Čas">
<DATE>25.12.2013</DATE>
<TIME>12:37:43</TIME>
</COLUMN>
<COLUMN NAME="Událost">Žádná aplikace nenaslouchá na daném portu</COLUMN>
<COLUMN NAME="Zdroj">23.62.237.46:443</COLUMN>
<COLUMN NAME="Cíl">192.168.0.101:54950</COLUMN>
<COLUMN NAME="Protokol">TCP</COLUMN>
<COLUMN NAME="Název pravidla/červa"></COLUMN>
<COLUMN NAME="Aplikace"></COLUMN>
<COLUMN NAME="Uživatel"></COLUMN>
</RECORD>

Re: Eset 6 a povolení TCP portu a UDP pro program Serviio (D

Napsal: 29 pro 2013 11:06
od Tatry03
Su sviatky, treba chvilu pockat, kym sa chlapi v ESETe opat dostanu do normalu... :-)
Urcite sa niekto ozve.

Re: Eset 6 a povolení TCP portu a UDP pro program Serviio (D

Napsal: 31 pro 2013 09:07
od Laco_ESET
Dobrý den,

pokud komunikaci ovlivňuje personální firewall, zapněte logování zablokovaných spojení:
V detailním nastavení ESET Smart Security (dále již jen ESS) - klávesou F5, v záložce "Personální firewall" -> "IDS a rozšířené nastavení" povolte "Zapisovat všechna zablokovaná spojení do protokolu".

V hlavní okně ESS potom vyberte vlevo "Nástroje" -> "Protokoly". Vpravo v rozevíracím seznamu vyberte protokol personálního firewallu. Do zobrazeného protokolu klikněte pravým tlačítkem myši a zvolte "Smazat vše"

Nyní vyzkoušejte znovu komunikaci problematické aplikace (program Serviio). Nový protokol personálního firewallu vyexportujte do souboru. Opět klikněte na zobrazený protokol pravým tlačítkem myši a zvolte "Exportovat..."

Vyexportovaný soubor xml prosím přiložte společně s vyexportovaným nastavením ESS ze stanice:
V rozšířeném režimu zobrazení v hlavním okně programu zvolte z horního menu "Nastavení" a poté "Import a export souboru". Tlačítkem "..." potom vyberte místo pro uložení a zadejte název souboru. Vznikne soubor xml, který také přiložte.



S pozdravem,
Ladislav Jukl
Specialista technické podpory
ESET software spol. s r.o.